ToLuna har skapat ett integrerat system som gör det möjligt att spåra panelisternas digitala fotspår. En ny dimension har öppnats upp inom research online.
Läs också: Appen som mäter våra beteenden i mobilen
ToLuna är ett undersökningsföretag som har tusentals konsumenter i flera olika paneler. För att få ut ännu mer information om dem har man nu satsat på att implementera en spårning som följer deras digitala fotspår. Spåren förvandlas till information i realtid som sedan kan användas av deras kunder. I kombination med frågeundersökningar blir det oslagbart.
Data om mobilanvändning, internetanvändning, köpprocesser samlas för varje panelist och sedan rapporteras till annonsörer och andra kunder. Det är kombinationen av passiv datainsamling och aktiva fråga-svar-enkäter som leder till en helt ny nivå av insikter.
Läs också: Finska företaget som utvecklat digital spårning för undersökningsbranschen
“This is truly revolutionary, and clients have quickly seen the benefit. Our clients have been successfully leveraging Digital Tracking to learn more about their consumer’s path to purchase, digital audience insights and even in-app competitive intelligence – we’ve found the applications are virtually limitless,” kommenterar ToLuna.
ToLunas erbjudande likväl andra researchföretag skapar nya möjligheter att förstå konsumenter på flera nivåer. Inte bara hur de svarar när de får frågor utan också möjligheter att följa dem, i det tysta. Det här är något som fler borde testa och använda i sin verksamhet.