Nu kan du anmäla dig till årets kvalitetsseminarium

7:e februari öppnas dörrarna för Surveyföreningens årliga kvalitetsseminarium. Det är nu femte året i rad som eventet arrangeras.  Nya möjligheter till marknadsinformation genom Big Data, andra källor och nya analyser är temat.

Big data är inte längre helt nytt. Det finns redan många tillämpningar med både stora fördelar och möjligheter, men även uppenbara risker.

Samtidigt växer andra typer av informationskanaler explosionsartat. Genom exempelvis allt fler och mer omfattande sociala medier, sökmotorer och nya typer av analyser ökar möjligheterna att komplettera surveyinformation till allt säkrare och mer marknadsorienterat beslutsunderlag.

Seminariet tar upp:

  • Nuläge och generella aspekter
  • Konkreta exempel på kompletterande informationskällor och analyser
  • Varåt går utvecklingen – Hur ser dagens pionjärer på framtiden

Bland talarna med teoretisk/vetenskaplig inriktning finns Lilli Japec (Ph.D. i statistik) samt Dan Hedlin och Thomas Laitila (båda är professorer i statistik). Talare med kommersiellt fokus är Fredrik Törn (Coop), Gunnar Ehrnborg (Ericsson Consumer & Industry Lab), Cecilia Ydremark (Tobii), Tobias Sjöqvist (Odyssey) samt Erik Carlsson (Aftonbladet).

Kvalitetsseminariet 2019 hålls på Westmanska Palatset den 7:e februari kl 09:00 – 16:15.

Har du några frågetecken eller redan nu vill boka en plats är du välkommen att höra av dig till Åke Wissing på ake@wissing.se.