Apple är helt klart bäst på att synas i filmer och TV-serier enligt en kartläggning som BrandChannel har gjort.
Apple storslaget Brandcameo Product Placement Awards som det företag som synts mest i filmer och TV-serier under förra året. Utav 35 av de mest populära filmerna är Apple med i nio. Med andra ord såg du en iPhone, iPad eller Apple dator i 25 procent av de mest säljande filmerna. Apple slog Coca Cola och Sony som kom på andra respektive tredje plats.
En av de bättre placeringarna Apple gjorde var i filmen Captain America: Winter Soldier som utspelas i en Apple-butik och skådespelarna använder en MacBook Pro. Bättre än så kan det nog inte bli för ett varumärke.
Se klippet här:
Trots att 25 procent av de toppsäljande filmerna känns som ett mäktigt tal är det egentligen ganska lågt, ur Apples perspektiv. Under år 2011 fanns Apple med i 42,5 procent av de mest populära filmerna och under 2009 var siffran hela 50%. Inte undra på att Apple är en av de mest framgångsrika företagen någonsin.