Mängden iPhones som sålts över hela världen bör enligt källor snart passera en miljard – men Apple verkar inte ha något att fira. Flera analytiker verkar överens om att tech-jätten måste “återuppfinna” sig själv för att få fart på de stagnerande intäkterna.
Förvisso så har man under sålt hälften av denna miljard lurar under de senaste två åren, vilket ju skulle kunna tolkas som en framgång. Men många tycks överens om att man behöver något nytt för att vända vad som verkar vara en nedåtgående trend i försäljningssiffror.
Överlag verkar man ense om Apple inte ligger dåligt till – man fortsätter göra en vinst – men att man måste satsa på nya modeller med innovativa lösningar och öka försäljningen av Apple Watch och annat för att inte riskera tappa fart helt.
Många kunder väntar på troligtvis med att köpa en ny iPhone, och ryktena kring den kommande modellen (som av vissa sägs vara inget mer än en lätt uppdatering av nuvarande iPhone6) verkar sakna den för några år sedan så vanliga Apple-Hypen.
Läs mer: Ny iPhone 7 om bara någon månad?
Det är intressant och kanske kännetecknande att företag som fått framgångar på grund av konstanta innovationer och uppdateringar förr eller senare tappar fart. För hur länge kan man konstant vara nyskapande?