Analysföretaget App Annie som har marknadsdata för appar har nyligen köpt Libring som analyserar mobildata.
Med den här affären kan App Annie erbjuda marknadsdata för appar tillsammans med analysdata för annonsering i mobilen. Affären blir med andra ord mycket bredare och starkare.
App Annie ger dig nyckeltal som visar hur din app utvecklas. Du får se tillväxt, användning, nedladdningar, aktiva användare, churn, demografi, rang och reviews. Lägg på också att de har konkurrentanalys och annan marknadsdata.
Med Libring adderas 325 datakällor för annonsinvesteringar och effekt. Data kommer från bland andra SSP:ar, DSP:ar, app-butiker och andra analysplattformar.
The most successful companies find a way to capitalize on mobile, yet they have been struggling to maximize its value to their business. Today, this requires custom work to stitch together multiple point solutions, spreadsheets, business intelligence teams, agencies and consultants. We are committed to solving this by applying data science and machine learning to automate these composite metrics for brands and publishers, förklarar vd på App Annie efter köpet av Libring för över 3 miljarder kronor.