Nu lanserar Adobe en rad nyheter på plattformen Advertising Cloud i syfte att ytterligare underlätta annonsörers arbete. Med nya Advertising Cloud Creative kan design- och textelement i publicerade annonser justeras i efterhand.
Annonsörer och marknadsförare kämpar i dag om att nå användare i de digitala kanalerna. För många kan det vara svårt att veta hur och när man ska placera sina annonser för att uppnå bäst effekt. I samband med marknadsföringskonferensen Adobe Summit i Las Vegas presenterar Adobe nu ett flertal uppdateringar i Adobe Advertising Cloud som syftar till att underlätta annonsörernas arbete.
Med hjälp av den nya självbetjäningsplattformen Advertising Cloud Creative blir det nu möjligt att kontrollera och justera design- och textelement i publicerade annonser. Allt designmaterial i Adobes Creative Cloud kommer automatiskt att finnas tillgängligt i Advertising Cloud Creative.
Genom en förstärkt integration med Adobe Analytics Cloud blir det också lättare att se värdet av en annons. Med hjälp av konverteringsdata, som exempelvis anmälan till nyhetsbrev eller köp av en produkt, kan annonsörer se vilken påverkan en viss annons haft på en användares kundresa.
Adobe Sensei, Adobes AI och maskininlärningsteknik, ökar annonsens räckvidd och hjälper annonsörerna genom att föreslå användare och målgrupper som liknar varandra baserat på deras tidigare sök- och köpresa.
– För att tilltala konsumenterna är personliga och relevanta digitala annonser ett måste. Det innebär också att användarna behöver mötas av annonserna på rätt enhet vid rätt tidpunkt. Med de nya integrationerna och den nya självbetjäningsplattformen försöker vi möta de behov som marknadsförare och annonsörer har, så att de kan skapa de bästa digitala annonserna, säger Håkan Cedell, nordisk chef för Adobe Advertising Cloud.