Criteos har tagit fram en annonslösningen som visar Vayants realtidsdata om flygkostnader i personanpassade annonser. Lösningen gör det möjligt för flygbolagen att inkluderar bästa tillgängliga pris i sina annonser vilket resulterat i 100 procent högre konvertering.
Läs också: Identifiera shoppingbeteenden och skapa bättre annonser
“Vi på Lufthansa vill ge resenärerna den bästa möjliga upplevelsen, oavsett om det är online eller i luften. Samarbetet med Criteo och Vayant gör det möjligt för oss att förbättra shoppingupplevelsen för kunderna genom att uppmärksamma dom om konkurrenskraftiga priser för resor de redan visat intresse för. Som ett resultat har vi sett en betydande ökning av trafiken till vår webbplats”, säger Sebastian Riedle, Director Global Online Sales and Mobile Services, Lufthansa German Airlines.
Det nya samarbetet var ett resultat av att Lufthansa sökte en ny annonslösning för sina kunder och sammanförde de båda bolagen.