Anna Holmquist blir ny VD för Strossle Sverige

Strossle förstärker sin organisation med en ny VD för Strossle Sverige. Anna Holmquist, som precis flyttat hem från London, tillträder från och med den 8 augusti.

Anna Holmquist har gedigen erfarenhet av mediavärlden med bakgrund från både journalistik och content marketing i ledande roller på bland annat Houzz, Familjeliv och OTW i Sverige och utomlands.

– Strossle är ett oerhört spännande bolag med en fantastisk produkt som hjälper publicisterna att tillsammans få ut sitt innehåll till fler läsare. Dessutom är vi den största distributören av native-annonser och hjälper därmed mediahusen att tjäna mer pengar. Det är med stor glädje jag ser fram emot att få leda den svenska delen av företaget och tillsammans med teamet bygga vidare på det som grundarna har skapat, säger Anna Holmquist.

– I och med rekryteringen kommer vi att kunna ta Strossle Sverige till nästa nivå; fördjupa våra samarbeten och ge ännu fler sajter möjlighet till fler läsare av både innehåll och annonser. Med Anna i Sverige kan jag dessutom fortsätta fokuseringen på våra övriga 9 marknader och fortsatt utlandsexpansion, säger Magnus Hultman, VD Strossle International.