Anna Ekström ny Chef Marknadskommunikation och Aktivering på Svenska Spel

Anna Ekström har utsetts till Chef Marknadskommunikation och Aktivering på Svenska Spel.

Hon kommer närmast från en tjänst som Senior Client Director på Nord DDB och tillträder sin nya tjänst på Svenska Spel den 13 januari 2020.

I sin nya roll kommer Anna Ekström att ansvara för marknadskommunikation kring Svenska Spels koncernvarumärke och aktivering av sponsringssamarbeten på koncernnivå. Det omfattar till exempel Svenska Spels samarbeten med förbunden inom fotboll, ishockey, handboll, bandy och innebandy, samt e-sportlandslaget, längdlandslaget och SOK, Sveriges Olympiska Kommitté.

Innan tjänsten som Senior Client Director på Nord DDB var Anna Ekström Client Service Director på Starcom, och dessförinnan under åtta år Brand Manager på Tele2 där hon bland annat projektledde Tele2:s rebranding 2015.

Jag är verkligen peppad inför att starta 2020 med mitt nya team. Svenska Spel är ett spännande företag i en bransch där det händer mycket just nu. Att dessutom få möjlighet att jobba så nära svensk idrott är en stor bonus, säger Anna Ekström.

Tjänsten som Chef Marknadskommunikation och Aktivering är nyinrättad. Den ingår i Kommunikation och hållbarhet och rapporterar till kommunikationsdirektör Joakim Mörnefält.