WPP rapporterar ökningar i intäkterna, på sex procent, under det föregående året. Samtidigt är företagets ägare försiktig i hur han ser på framtiden för annonsbranschen.
Analysföretaget har på sistone köpt upp en hel del företag, och står redan bakom kända Millard Brown.
Läs mer: WPP-ägda Millward Brown köper analysföretaget Quotien
Nu har man kunnat rapportera ganska goda siffror för det föregående året, med en 6,1 procents ökning i intäkter. Intäkterna har växt i alla regioner i världen, med den nordamerikanska marknaden som den starkaste. Ökningen rapporteras också gälla alla sektorer, förutom förvaltningen av datainvesteringar.
Martin Sorell – VD för WPP och mannen på bilden ovan – har dock uttalat sig rätt försiktigt kring annonsbranschens framtidsutsikter. En ökande oro på världsmarknaden, och osäkerhet i världspolitiken är de främsta orsakerna till denna försiktighet. Herr Sorell pekar på krisen i Ukraina, instabiliteten i Mellanöstern och Nordafrika och risken för “Brexit” (Storbrittaniens eventuella utträde ur EU) som några av de sakerna har oroar sig för mest.
Den som är intresserad av alla siffrorna kan läsa mer om WPP’s preliminära årsrapport på deras hemsida här.