ANA tar över WOMMA

I USA och resten av världen pågår det en konsolidering av standarder inom mätning, etik, standarder och annonsering. Senast att nu gå samman för att tackla utmaningarna är ANA och WOMMA.

Association of National Advertisers (ANA) i USA har tagit över Word of Mouth Marketing Association (WOMMA) för en okänd summa dollar.

Tillsammans blir paret nu en ännu större kraft inom standarder, utbildningar, konferenser och mer.

“This is an important day for the ANA. Just as our previous acquisitions allowed us to increase member services in disciplines where we found ourselves wanting, this opportunity allows us to focus more on word of mouth marketing and social media than we’ve been able to do in the past. It’s a great boon for our members and a significant step in our evolution as a national trade organization dedicated to serving all facets of the marketing community,” förklarar Bob Liodice från ANA.

“All of us at WOMMA are thrilled to join the ranks of the ANA. We’re extremely proud of what we’ve accomplished for the word of mouth industry in the research, ethics and influencer/advocacy spaces, and now the next evolution of WOMMA begins. Becoming a division of the ANA allows us to take full advantage of the resources, diverse member base and thought-leadership the ANA has carefully cultivated,” berättar Spike Jones från WOMMA.

Över 1.000 företag finns nu under den nya organisationens paraply.

År 2014 köpte ANA organisationerna Business Marketing Association and Brand Activation Association. 2015 gick man ihop med Advertising Educational Foundation och nu då med WOMMA.