Amazon vinner personaliseringskriget

Enligt en undersökning, genomförd av BloomReach i Storbritannien visar det sig att hela 82 procent av de tillfrågade anser att Amazon är bäst på personalisering.

En tredjedel av de personerna som svarade på enkäten anser att varumärket har störst betydelse när man väljer en onlinebutik. Samtidigt säger 31 procent att de är mer benägna att köpa produkter på webbplatser som erbjuder en mer personlig shoppingupplevelse genom rekommendationer och skräddarsytt innehåll.

Relaterat: Amazon köper Twitch – webbvideoplattform för dataspel
Relaterat: Amazon börjar sälja Adwords

Raj De Datta som är VD på BloomReach säger att “There is clearly a gap between what UK consumers are looking for in an online experience and what UK retail brands think consumers are looking for. Amazon has raised the bar in customer experience and the challenge is for retailers across the world to try to match that. The good news is that consumers are more open to competitor brands, placing little value in brand reputation but a lot of importance in the experience. Marketers need to recognise that brand reputation is not as important as they think it is and focus more on improving customer experience.”

Det som fick högst betyg på Amazon är hur snabb och korrekt deras produktiva sök är när man vill hitta produkter, alla integrerade tester och recensioner samt Amazons berömda 1-klick-till-köp.

“Amazon have long led the field with their multichannel customer experience, introducing ideas such as predictive search text and one-click purchases. While they still don’t lead the way when it comes to design or first impressions, Amazon clearly understand their customers – they know that people are often wanting to make purchase quickly and their digital channels more than deliver on this front.” säger Derek Eccleston från analysföretaget eDigitalResearch.