Enligt en ny kartläggning är det Amazon som alla andra oroar sig för mest. Tidigare var det Google som gjorde livet jobbigt.
För digitala marknadsförare skapar Amazon nya möjligheter genom att integrera köp med annons. Men hur långt Amazon själva kommer att gå för att erbjuda sina tjänster till annonsörer återstår att se.
För att förstå resultatet måste du också förstå hur det samlades in.
Genom att analysera publika konferenssamtal har företaget FactSet noterat att Amazon omnämns fler gånger än Google, som tidigare var det mest diskuterade företaget.
När man pratar om Amazon är det med rädsla, inspiration eller beundran om vad företaget gör eller ska göra. Amazon har blivit företaget som tar för sig mest här i världen och skakar om etablerade marknader.
Amazon nämndes 2.090 gånger vilket är en ökning med 11 procent jämfört med förra året. Google nämndes 1.500 gånger.
Amazon är ju inte bara en sajt för e-handel utan har också lanserat hårdvara, molntjänster, leverans och mycket mer.
Som exempel håller svenska e-handlare andan i spänd förväntan om att få höra när Amazon etablerar sig på riktigt i Norden.
Läs mer här om ovan nyhet.
Här kan du läsa mer om hur amerikanska konsumenter väljer färre shopping-appar men spenderar mer tid med dem.