Tjänsten Spotify håller på att ständigt utvecklas, även om den ser nästan exakt likadan ut som den gjorde för 9 år sen. Den har gått från att vara en simpel musiktjänst till att nu vara en stor mediaplattform.
Spotify har nu bestämt för att ge sig in på videomarknaden och har avslöjat att de har skapat ett samarbete med stora bolag såsom BBC, Comedy Central, Slate m.fl. De har dessutom radiokanaler och podcasts och samarbetar med bland annat PRX och WNYC samt ska arbeta med Icona Pop och Tyler the Creator för att skapa en egen radio.
Om detta inte är nog så har de utvecklat ett sätt för löpare att få sin musik anpassad till sitt eget tempo. Telefonen använder sina sensorer för att känna av takten du springer i och hittar sedan en låt som passar. De har till och med tagit fram sex egna låtar med hjälp av DJ-sensationen Tiësto. Genom att anpassa låten efter löpartakten kommer man alltså kunna hålla det tempot hela löprundan.
Konceptet de försöker skapa är att tjänsten Spotify ska lära känna sin användare och anpassa sig efter tiden på dagen. Om du till exempel ska gå till jobbet på morgonen så kommer den hitta förslag på låtar som passar just dig. Den kommer automatiskt med förslag beroende på den musik du brukar lyssna på.
Spotify är bland de mest populära musiktjänsterna idag och det har spelats mer än tjugofem miljarder timmar musik sedan de grundades 2008.
Den uppdaterade versionen finns redan ute för att ladda ner här i Sverige. Så ta tillfället i akt och skapa ett soundtrack som representerar dig.