Aller media utser Johan Lindgren till ny analyschef. Rekryteringen ligger i linje med Allers satsning på att utveckla mer databaserad kundinsikt.
Johan Lindgren kommer även att ha en roll som head of analytics inom Allerkoncernens nybildade nordiska samarbete för att utveckla erbjudandet inom djupa kundinsikter på nordisk nivå.
Johan kommer närmast från en roll som datastrateg på Aller media där han har arbetat med att utveckla Aller medias analyserbjudande inom databaserad kundinsikt. Dessförinnan har Johan i flera år arbetat som kvantitativ analytiker på tradingen på en ledande nordisk bank, samt som senior risk officer och tf. riskchef.
“Vår djupa kundinsikt och stora räckvidd är en integrerad del i vårt erbjudande. Genom att ytterligare förfina detta kan vi hjälpa våra samarbetspartners att på en mycket mer detaljerad nivå förstå och nå relevanta kunder, liksom att utöka och bygga långsiktiga relationer,” säger Johan Lindgren, analyschef på Aller media.
Han tillträder som analyschef på Aller media den 1 september.