Aller media utvecklar nya tjänster för att stärka relationen till läsare, användare och besökare. Som ett led i detta rekryteras Caroline Snabb som e-handelsexpert för att bredda varumärkenas erbjudanden.
– Med Caroline kommer vi att få ny kompetens som gör att vi kan utveckla Aller medias e-handelserbjudande för våra kunder. Målsättningen är att göra e-handel till en viktigare del av våra intäkter som ytterligare integrerar läsupplevelsen med nya tjänster, säger Lotta Cederbom, kommersiell direktör på Aller media.
Caroline Snabb
Flera av Aller medias varumärken erbjuder idag webbutiker och under kommande år kommer erbjudandet att utvecklas ytterligare. Tidigare i år lanserade ELLE och Kicks ett samarbete kring webbutiken ELLE Shop Beauty. Där kan besökarna botanisera bland skönhetstrender och makeuptips och kunna lägga redaktionens utvalda produkter direkt i en varukorg för köp på kicks.se.
– Det känns jättespännande att få vara med och bygga upp Aller medias e-handel för att skapa attraktiva kundupplevelser. Med de starka varumärken som Aller media har finns riktigt goda förutsättningar att erbjuda våra kunder och läsare intressanta och relevanta erbjudanden och varor, säger Caroline Snabb.
Caroline Snabb tillträder sin tjänst på Aller media den 1 december.