Satsningen på influencers inom Aller media fortsätter genom rekryteringarna av Ida Antebro från Metro Mode. Samtidigt får Alicia Sternin en ny roll inom influencer marketing teamet på Aller media.
Ida Antebro har ingått i Metros avdelning Creative Sales med ansvar för försäljning på Metro Mode där en stor del innefattas av influencer marketing.
– Att få över Ida Antebro innebär att vi än mer förstärker vårt erbjudande inom influencer marketing, men även innebär det ett lyft för hela vårt digitala utbud, säger Helena Holmström, ansvarig för Native Studio på Aller media.
Alicia Sternin har under det senaste året framgångsrikt arbetat med flera större influencer-affärer inom säljavdelningen på Aller media. Hon kommer nu att gå över till Aller medias Native Studio där Influencer Marketing ingår.
– Alicias engagemang och erfarenhet ger oss snabbt fart då hon redan är på plats. Hennes starka relationer skapar goda förutsättningar för att bygga spännande samarbeten, säger Helena Holmström, ansvarig för Native Studio på Aller media.