Aller media förstärker inom Programmatic

Aller media förstärker sin organisation genom att rekrytera Susanne Persson, som närmast kommer från Bonnier Publications där hon var Affärsutvecklingschef. Programmatic, dvs automatiserad handel med annonsutrymme växer sig allt starkare och med rekryteringen möter Aller media det ökade intresset. Susanne Persson har tidigare framgångsrikt drivit den typen av utveckling och har lång erfarenhet från media, bland annat som försäljningschef på Matchad och Expressen.se

Den digitala affären betyder allt mer och står i dagsläget för cirka 20 procent av de totala medie-investeringarna i Sverige idag och ökar hela tiden. Aller media satsar nu stort på att vara en del av denna utveckling, där satsningen på programmatic är en naturlig del.

susanne_persson
Susanne Persson

“Jag har jobbat med media i hela mitt professionella liv och att nu få möjlighet att kliva på ett av Sveriges starkaste mediehus, där man så uttalat vill förändras, är väldigt inspirerande. Aller media har ju en mycket stark position hos Sveriges kvinnor och alla vet ju hur starka kvinnor är inom digitala och sociala medier. Så här finns många möjligheter att utveckla vårt annonserbjudande tillsammans med kunderna, säger Susanne Persson”.