Idag rullade Aller media ut den allra första svenska annonskampanjen med Programmatic Guaranteed baserat på Double Click. Det är Amnet som erbjuder lösningen till Carats kund Marbodal som kommer att köra Programmatic Guaranteed på sex av Aller medias sajter.
– Vi ser att programmatic är framtiden för annonsering! Under hösten har vi satsat hårt på vår programmatiska affär och känt av ett ökat intresse för garanterade programmatiska placeringar. Den enkla processen ger ett direkt värde till våra kunder som vi är glada över att vara först i Sverige med att leverera, säger Susanne Persson, ansvarig för programmatic på Aller media.
För Aller media är den programmatiska affären en viktig satsning och i augusti rekryterades Susanne Persson för att driva den. Sedan dess har Aller medias programmatiska affär ökat markant varje månad.
– Det känns spännande att vara först ut i Sverige med att köpa Programmatic Guaranteed via Googles Double Click och extra roligt att vi kommer igång på så kvalitativa sajter, säger Marcus Rödén på Amnet som är Dentsu Aegis Networks trading desk.
– Vi är glada över att kunna hjälpa ytterligare publicister och annonsörer att effektivisera processen av direkt sålt annonsutrymme via Double Click och ge dem möjlighet att utnyttja fördelarna av programmatisk handel i sin affär, säger Valerie Richardson, Head of Publisher Solutions, Double Click by Google.