Alla nomineringar i StockholmMediaAward – Årets Kampanj

Snart är det dags för en av Sveriges största medietävlingar – StockhomMediaAward. Nu presenteras de nominerade i kategorin Årets Kampanj. Priset belönar de mest innovativa, nyskapande och effektiva medielösningar.

Vinnarna koras under StockholmMediaWeek som tar plats den 8-9 maj på China Teatern i Stockholm.

Anette Rosengren, juryordförande för kategorierna Årets Kampanj och Årets Annonsör i StockholmMediaAward, kommenterar:

I år har vi valt att tävlingsnominera totalt nio kampanjer i kategorin Årets Kampanj i StockholmMediaAward. Dessa nio går nu vidare till final och kommer ytterligare bedömas och diskuteras av oss i juryn för att tillsammans hitta fram till årets vinnare. I år sitter jag min tredje och sista omgång som huvudjuryordförande i StockholmMediaAward och det är och har varit ett privilegium att få ta del av alla skickliga kampanj- och medielösningar som skickas in. Det och diskussionerna på våra jurymöten, med alla oerhört kompetenta och professionella jurydeltagare, har gett mig mycket nya insikter, kunskaper och lärdomar som jag tar med mig,.

De tävlande mediekampanjerna bedöms utifrån insikt om omvärld, beteende, målgrupp, etc, strategi, medielösning samt resultat. Av de nio nominerade bidragen utses en Grand Prix-, en Guld- och en Silvervinnare.

Nominerade StockholmMediaAward 2019 i kategorin Årets Kampanj:

Annonsör/ Kampanj: Altia I Blossa – Den vintertid nu kommer
Tävlingsbidrag insänt av: Scream
Övr. involverade partners: Prime och Sony Music

Annonsör/ Kampanj: Försvarsmakten I Frågor på det?
Tävlingsbidrag insänt av: PHD
Övr. involverade partners: Volt

Annonsör/ Kampanj: GB Glace, Unilever I Swish Joy
Tävlingsbidrag insänt av: Mindshare
Övr. involverade partners: Clear On och Schibsted

Annonsör/ Kampanj: KochMedia I Metro Exodus – The Stockholm Metro Challenge
Tävlingsbidrag insänt av: Bizkit Havas

Annonsör/ Kampanj: McDonald’s I Beat the Heat
Tävlingsbidrag insänt av: OMD
Övr. involverade partners: Visual Art

Annonsör/ Kampanj: McDonald’s I Brand re-set – Stora nog att göra skillnad
Tävlingsbidrag insänt av: OMD
Övr. involverade partners: Nord DDB och Prime PR

Annonsör/ Kampanj: Svenska Spel I Oddset – TheJanneWalk
Tävlingsbidrag insänt av: OMD
Övr. involverade partners: Perfect Fools och Visual Art

Annonsör/ Kampanj: Tele2 I End-Up
Tävlingsbidrag insänt av: MediaCom
Övr. involverade partners: Bonnier, Prime och Åkestam Holst

Annonsör/ Kampanj: Volkswagen I Lets get Electric
Tävlingsbidrag insänt av: PHD
Övr. involverade partners: Askpekt och Nord DDB