All of us startar en Diversity Panel tillsammans med The Amazing Society för att inte cementera stereotyper och fördomar.
– Panelen är en viktig komponent i vår process för etiskt kvalitetssäkerställande och hjälper oss att ta nästa steg i vårt arbete att driva en förändring av de budskap och bilder reklambranschen producerar, säger Tobias Franzén, vd på The Amazing Society.
Under tre månader ska sex personer från nätverket All of us granska och komma med feedback på processen. Arbetet kommer att fungera som ett filter och bollplank till idéer och strategier från The Amazing Society.
– Vi ser det här som ett sätt att få in andra perspektiv i den kreativa processen och därmed förhoppningsvis kunna göra skillnad på riktigt. Jag ser fram emot att vara med i The Amazing Societys förändringsarbete på det här sättet, säger Roshanak Fatahian, grundare av All of us som också sitter i panelen.
Ambitionen är att panelen blir ett erbjudande som All of us kan ta vidare till flera andra byråer.
Deltagare i panelen är:
Roshanak Fatahian
Brandon Sekitto
Bora Özturk
Gabriela Velasquez Ulloa
Nathalie Ruejas Jonson
Arijana Duvnijak