Sökbyrån Jajja Communications och digitalbyrån Eurovator går ihop och bildar Jajja Media Group. Tillsammans har de båda bolagen 1500 kunder, 90 anställda och en byråintäkt på 90 miljoner kronor.
”Vi kompletterar varandra på ett mycket fint sätt och får ett heltäckande kunderbjudande med allt från strategi, analys och konverteringstjänster till SEO, sponsrade länkar, sociala medier, displayannonsering och responsiva webbplatser” säger Mattias Kellquist, VD på Jajja.
”All marknadsföring blir digital och det blir mer och mer affärskritiskt för alla företag att välja rätt strategi. Båda bolagen har varit verksamma länge och har ett stort know how”.
Tillsammans kommer Sveriges största aktör inom SEO Jajja och en av landets ledande digitala byråer Eurovator kunna plocka russinen ur kakan och skapa något fantastiskt säger Andreas Myrin-Wallenberg, VD på Eurovator.
”I och med fusionen får vi resurser att fortsätta vara en av de drivande aktörerna inom vår bransch. Den gemensamma kundlistan innehåller företag som Hemglass, Löfbergs, Sunbirdie, Peak Performance samt flera stora intresseorganisationer och myndigheter. Vi kommer att expandera offensivt med ett komplett kunderbjudande och därmed kunna tillgodose våra gemensamma kunders behov ännu bättre”, säger Mattias Kellquist
Mattias Kellquist blir VD för det sammanslagna bolaget. Andreas Myrin-Wallenberg blir VD för utvecklingsbolaget BI Firm som också ingår i den nya gruppen.