Med ökat fokus på AI och maskininlärning vill Nosto ge närmare kundrelationer och i förlängningen ökad försäljning.
Så vad är det ni lanserar?
– Nu lanserar vi framtidens plattform för mer personlig e-handel. Det handlar om tre delar – Content Personalization, Segmentation och Insights. Sammantaget innebär det här att e handlare nu kan ge helt unika och riktade shoppingupplevelser till olika typer av kunder. Vi kan fördjupa kundens relation till varumärken genom bland annat webb, e-post, popup erbjudanden, Facebook- och Instagram- annonser, och de nya lanseringarna innebär att vi nu även kan styra tillhörande innehåll baserat på konsumentens intressen, berättar Nostos vd Jim Löfgren.
Hur kan data skapa närmare kundrelationer?
– När vi lanserade Nosto var vårt fokus att ge individuella produktrekommendationer i online-butiker med hjälp av AI. Nu har vi tagit nästa steg genom att använda hela vår tillgång till data för att skapa en helt ny shoppingdimension. I korthet handlar det om att nu även innehåll skräddarsys för varje användare och för alla digitala kanaler. Det här skapar helhetslösningar som kombinerar köp- och intresseområden och ger en ny dimension i kundrelationen.
Kan du berätta mer?
– För att skapa riktigt bra individuellt anpassade kundmöten, måste e-handlarna se längre än sina produkter och ta in hela shoppingresan. Med hjälp av utökad AI och maskininlärning kan vi nu ge de e-handlare vi samarbetar med nya möjligheter till närmare kundrelationer och i förlängningen ökad försäljning.