AI ger både mer försäljning och merförsäljning

Enligt startup-företaget Headliner Labs ger AI inte bara mer försäljning utan även bidrar till merförsäljning.
Bakom företaget finner vi Caroline Stern Klatt och Dana Stern Gibber som startade Headliner Labs för två år sedan. Företaget förser hemsidor med en chattbot som är styrd av artificiell intelligens. Idag har de kunder som Women’s Wear Daily, BoxyCharm, La Sun, Jemma Wynne och Donni Charm.
Den senare kunden, Donni Charm, säger att de idag får en 63 procentig ökning i sin försäljning tack vare den chattbot som Headliner Labs förser deras sidor med. Den AI-styrda chattboten hjälper besökare och kunder att upptäcka nya produkter och tillägg till redan köpta produkter.
“Across the board, Headliner’s clients are seeing a 40 percent engagement rate, with customers spending an average of six minutes per bot session. Most importantly, the bots are driving sales—we’ve seen an average of 13 percent increase in digital sales (across clients),” säger duon.