Aftonbladet ska utveckla en ny streamingplattform med nya program. Plattformen ska vara mer användarvänlig och utveckla deras annonsaffärer.
Satsningen är mer inriktad på underhållning än nyheter och samhällsrelaterade program, som Aftonbladet redan är kända för. Med detta hoppas de vara mer målgruppsinriktade och lättare kunna nå fram till sina tittare som gillar att se på tv.
Genom att vara mer målgruppsanpassade och enklare för tittare att hitta vad de är intresserade av, så kommer det i retur bli enklare för annonsörer att nå ut till sin målgrupp. Ett vinnande koncept för alla enligt Aftonbladet.
Här är de nya program som kommer vara tillgängliga på Aftonbladets nya streamingplattform:
“Hårdträning” – Jonas Colting ger tips om träning
“Doktorn tipsar” – Tips av läkaren Arash Sanari
“53 snabba” – Helena Trus möter kändisar
“Alla pratar väder” – Program om väder
“Grillsommar” – Heta grilltips
“Studio Boom” – En blandning av olika profiler som skapar egna program
“Relationsjuryn” – Program om relationer
“Jacobs Gata ” – Musikern Jacob Gordin träffar och pratar med hemlösa i Stockholm
“Snapchat Challenge” – Profiler skapar utmaningar för tittarna