Adverty har rekryterat Kenny Spångberg till Chief Revenue Officer.
Kenny kommer från GroupM, där han tidigare tjänstgjort som chef för digitala produkter och partnerskap. Hos Adverty kommer han att ansvara för inkomsttillväxt samt leda arbetet med etablering av internationella säljteam.
Adverty är en plattform för sömlösa reklamlösningar inom spel och esport. Bolaget har implementerat sin plattform i fler än 25 speltitlar inom kategorier som sträcker sig från casual till e-sport. Genom dessa titlar kan över 30 miljoner dagliga aktiva användare nås via programmatisk annonsering.
När Adverty kontaktade mig gällande rollen blev jag omedelbart intresserad då jag känt till bolaget sedan tidigare. Jag brinner för adtech och har inte observerat någon aktör som sömlöst placerar annonser i spelmiljöer på det sätt Adverty gör. Jag ser det som otroligt viktigt att annonsörer ska kunna synas på alla plattformar där deras målgrupp befinner sig och där ser jag bolaget spela en stor roll framöver på den globala marknaden, kommenterar Kenny Spångberg.