Adobe uppdaterar B2B-verktyg med AI och ny LinkedIn-funktion

Account-based marketing (ABM) har blivit ett viktigt inslag i B2B-marknadsföring i dag. För att lyckas med ABM behöver företag kombinera den med mer traditionell leadsgenerering. För att underlätta processen lanseras nu två nyheter i Marketos plattform ABM Essentials, som är en del av Adobe Experience Cloud.

Hitta rätt bland 25 miljoner företag
Redan i dag kan företag bygga listor med kundprofiler i Marketo Engage.

Nu utvidgar Marketo Engage sin Account Profiling-funktionalitet. Från och med nästa år kan artificiell intelligens söka bland mer än 25 miljoner företag och fler än 500 miljoner datapunkter och på så sätt komma med förslag på nya kundprofiler.

Förbättrad LinkedIn-integration
Med en förbättrad LinkedIn-integrationen kan marknadsförare nu synkronisera listor från Marketo Engage till LinkedIn, vilket ska göra det enklare att skapa träffsäkra annonser. Dessutom kan Marketo Engage-användare ta hjälp av LinkedIns målgruppsegmentering för att filtrera på kriterier som exempelvis roll, intresse eller jobbfunktion.