Adobe vill att samarbetspartners ska ha gedigen kompetens kring Adobe Marketing Cloud. Därför lanserade de i början av året ett nytt initiativ inom sitt partnerprogram, där man kan bli specialiserade inom en eller flera av Adobe Marketing Clouds olika lösningar.
Först ut att certifieras i Norden som en specialiserad partner inom lösningen Adobe Analytics, är svenska Countquest, som nu har utbildat och certifierat tio konsulter i Adobe Analytics.
”Det finns ett stort intresse för våra Marketing Cloud-lösningar i norden, och just nu utbildas en rad samarbetspartners inom de olika lösningsområdena för att bli specialiserade. CountQuest blev först ut med att bli specialiserade inom Adobe Analytics, vilket känns jättekul, då detta är ett område där de har tung kompetens och lång erfarenhet. Att bli en Adobe specialiserad partner innebär inte bara att man är certifierad på lösningen, utan även att man har referenser och en gedigen erfarenhet inom det specifika lösningsområdet. Vi ser idag en tydlig trend att kunder inte tittar på Adobe Marketing Clouds lösningar på ett isolerat sätt, utan är ute efter helhetsnyttan i en integrerad, agil marknadsföringsplattform. Adobe specialiserade partners har förutom teknisk kompetens i utvalda lösningar, detta helhetstänk och tillför därför ett stort värde för kunderna, i deras ambition att skapa en kraftfull strategi för framtiden”, säger Paula Rinta Palk, Partneransvarig på Adobe i Norden.
”Det känns kul att bli först ut i Norden som specialiserad partner till Adobe. Programmet var väldigt givande och vi ser fram emot att kunna jobba mer specialiserat med Adobes Analytics-lösning. Vi kan nu bättre hjälpa kunder att utnyttja marknadsföringsdata för att leverera personliga upplevelser, annonsera smartare och utveckla mer relevant innehåll”, säger Fredrik Arnarp, vd CountQuest.
För tillfället kan partners bli specialiserade inom Adobe Experience Manager, Adobe Analytics och Adobe Campaign. Utöver dessa kommer även specialisering för Adobe Target finnas tillgänglig inom kort.