Adobe lanserar två nya analysverktyg

Adobe har lanserat två nya verktyg till sin Analytics Suite som ska hjälpa marknadsförare att bättre förstå sina konsumenter.

Det ena verktyget tar fokus på konsumentresan och det andra ser över relationen mellan annonsering och hur väl du lyckats med marknadsföringen.

Adobe Journey IQ

Det första verktyget har döpts till Journey IQ och ska, precis så som namnet, låta dig analysera hela konsumentresan, från upptäckt till köp. Fokus är på hela upplevelsen av varumärket.

“It’s really focused on helping find a complete view of a past experience and helping separate those good experiences or moments from the bad,” förklarar Adobe under lanseringen.

Churn, time-lapse, steg-för-steg, look-back, look-forward är några av verktygets egenskaper.

Adobe Advertising Analytics

Det andra verktyget integreras med Adobe Advertising Cloud och gör det möjligt att se samband mellan annonseringen och hur framgångsrik kampanjen har varit.

Tanken är att du på ett enkelt sätt ska kunna se kopplingarna mellan en annons och de actions som sedan konsumenterna tar efter att de exponerats till budskapen.