Adobe Experience Manager lanseras i molnet

Adobe att Adobe Experience Manager blir tillgängligt som en del av molntjänsten Adobe Experience Cloud.

Med Adobe Experience Manager som molntjänst kan företag på allvar komma igång med att skapa, hantera och leverera kampanjer, digitala tillgångar och upplevelser. I en tid då både affärsmodeller och kundernas förväntningar konstant utvecklas är det avgörande för företag att kunna skapa starka kundupplevelser snabbare än någonsin, säger Paul Robson, President of International på Adobe.

Adobe Experience Manager är ett verktyg som ska göra det lättare att integrera skalbar, säker och agil content management (CMS) med digital asset management (DAM), digital signage management och customer communication (CCM)-applikationer.

Några av fördelarna enligt Adobe:

Stort värde på kort tid: Adobe Experience Manager som molntjänst tillhandahåller CMS- och DAM-miljöer i produktionskvalitet på några få minuter.

Agilitet i molnet: IT-chefer behöver inte längre oroa sig för driftstopp i samband med uppdateringar. Med Adobe Experience Cloud kan de tryggt räkna med en säker produktionsmiljö, som är konfigurerad och konstant underhålls så att den konsekvent lever upp till Adobes krav på säkerhet och kontroll.

Upplevelseoptimering: Om en kunds tidigare köp exempelvis visar att kunden gärna köper röda föremål, och samma kund visat intresse för ett e-postutskick om jackor, kan Adobe Sensei (Adobes AI- och maskininlärningsteknik) kombinera dessa insikter och på så sätt ge kunden rekommendationer på röda jackor. Dessutom ger Adobe Sensei företag möjlighet att automatiskt tagga bilder och videor, så att anställda kan fokusera på det kreativa arbetet.

Omnichannel-upplevelser: Skapa och leverera upplevelser för alla kanaler, enheter och appar. Exempelvis kan Adobe Sensei utnyttjas för att säkerställa att allt innehåll automatiskt anpassas för olika kanaler.