Adidas toppar ligan i sociala medier som mest delad

Adidas delas miljontals gånger på Twitter och Instagram varje månad. Men Adidas är inte ensam om att vara superdelad. Här får du se listan över de mest virala varumärkena.

Adidas delas på Twitter och Instagram 6,5 miljoner gånger i snitt varje månad, enligt Brandwatch.

I skrivande stund gillar jag Adidas bättre än Nike. Det är som att de turas om att ha snyggast träningskläder. Speciellt snygga tycker jag är Adidas T-shirtkollektion, fast också rejält dyra.

Bakom analysen finner vi bolaget Image Insights Product som använder bildscanning för att identifiera logotyper. Under april månad fann man att Adidas visades mest, med 154 unika bilder varje minut.

Efter Adidas finner vi Nike med 5,3 miljoner, Google med 3,8 miljoner, Emirates med 2,8 miljoner och slutlien Puma med 2,7 miljoner visningar av sina logotyper.

Här kan du se fler listor och läsa mer om studien.