MediaMath, som ligger bakom TerminalOne Marketing Operating System® för digital marknadsföring och Adform, ett internationellt företag som arbetar med marknadsföringsteknik för digitala medier ska börja samarbeta globalt.
Användare av MediaMath TerminalOne får tillgång till publicister via Adform-systemet och kan dra nytta av det ökade programmatic-utbudet och köp- och säljverktygen från Adform. I utbyte tillhandahåller MediaMath en global efterfrågan av Adforms utbud.
Samarbetet centreras kring verktyget Deal Discovery från MediaMath, som finns tillgängligt via OPEN Partner Marketplace. Deal Discovery ger en centraliserad översikt över alla PMP-erbjudanden (Private Marketplace) i ett och samma gränssnitt. På så sätt kan användarna hitta bästa tillgängliga PMP-erbjudanden och publicister kan förhandla direkt med sina köpare i en kontrollerad miljö.
Adform har expertis inom medietäta format och utför stora delar av sitt kreativa arbete via PMP:er. Genom samarbetet integreras dessa PMP:er i Deal Discovery, vilket ger MediaMaths köpare tillgång till Adforms utmärkta publicistregister.
“Vår grundfilosofi på MediaMath är att hitta och samarbeta med ledande teknikleverantörer som kan hjälpa oss att tänja på gränserna för programmatic och Adform är ett mycket bra exempel på just en sådan leverantör”, kommenterade Dan Larden, Senior Partnerships EMEA på MediaMath. “Vårt internationella samarbete med Adform kommer att medföra en tydlig förstärkning av det högkvalitativa PMP-register som våra köpare har tillgång till via Deal Discovery och de slagkraftiga annonsformat som Adform erbjuder kommer att locka fler varumärkesmarknadsförare att vilja använda programmatic.”
“MediaMath är en perfekt partner för att utöka efterfrågan på Adforms resurser, både genom deras OPEN-filosofi om att samordna de bästa teknikerna på marknaden och deras verktyg, Deal Discovery, som erbjuder en enhetlig översikt över tillgängliga PMP-erbjudanden”, kommenterade Martin Stockfleth Larsen, CMO på Adform. “Adforms högkvalitativa register är en av de stora differentieringsfaktorer som gör att vi skiljer oss från resten av företagen i branschen och det är bara en del av de stora möjligheter som vårt samarbete öppnar upp globalt för MediaMath-köpare.”