Accenture och Adobe utvidgar nu sitt globala samarbete med ett treårsavtal som skall befästa företagens position inom digital marknadsföring. Fokus ligger på Life Science, sjukvård och den finansiella sektorn.
Adobe och Accenture har ingått ett treårigt avtal för att tillsammans utveckla tjänster och lösningar som kan hjälpa företag att uppnå bättre effektivitet och resultat i sin digitala marknadsföring. De lösningar och tjänster som erbjuds baseras på Adobe Marketing Cloud och vänder sig till företag i USA och Europa, primärt inom Life Science, sjukvård och den finansiella sektorn.
– Att fortsätta arbetet med Accenture på den här nivån är ett viktigt steg mot att presentera skräddarsydda Adobe Marketing Cloud-lösningar, där vi kan möta de olika branschernas unika krav. Det är också ett logiskt steg i utvecklingen att erbjuda en enda plattform för all digital marknadsföring, som kan hjälpa olika branscher att skapa framgångsrik digital kommunikation, säger Jes Schyum, nordisk kommunikationschef Adobe.
Adobe och Accenture demonstrerade tidigare i år sitt samarbete med lanseringen av Accenture Customer Engagement, en ”pay-per-use” och molnbaserad digital marknadsföringstjänst.
Dedikerat team med branschexpertis
Adobe och Accenture vill tillsammans skapa ett dedikerat team som har erfarenhet av de specifika branscherna och av digital marknadsföring. De vill också tillsammans med säljare och utvecklare integrera Adobe Marketing Cloud-lösningar med digitala marknadsföringstjänster från Accenture Interactive, som ingår i Accenture Digital samt bidra med Accentures expertis inom Life Science, sjukvård och den finansiella sektorn.
Lösningarna kommer inledningsvis att finnas tillgängliga i USA, Kanada, Storbritannien, Tyskland och Frankrike.