Internets stora bildbyrå Getty Images har nyanställt inom området för data, insikter och analys och skapar därmed en ny avdelning enbart för detta. Tillsammans med Andrew Hamilton, som den nya chefen heter, så ska man jobba på företagets datastrategi och kundanalys.
Getty Images är nog känt för många läsare som en stor källa av bilder för allehanda artiklar, tagna från företagets omfattande arkiv av hela 80 miljoner bilder och 50 000 timmar videomaterial.
Läs mer: Hela filmer får plats med Twitters nya, större GIF-format
Hamilton kommer att leda Gettys arbete för att uppnå bättre insikter kring deras besökare och användare, något hans långa bakgrund i dataföretaget Dunnhumby bör ha förberett honom för.
Nu hoppas man att nyförvärvet ska få företaget att växa ytterliggare, och för oss andra så är det ännu ett bevis på hur viktiga dataanalytiker ses som för de flesta företag.
Behöver du hjälp med att nå rätt målgrupp med din digitala annonskampanj? Klicka här.