Keymetrics

Smart drag av Sky som bjuder på TV-reklam i tuffa tider

Engelska tv-bolaget Sky har lanserat SME100 som är en typ av fond för små och medelstora företag som har två till femtio anställda att få visa reklam gratis.

Smart drag då man vill både bjuder på något under tuffa tider samtidigt som Sky lockar in företag i tv-världen, som annars inte skulle vara där.

De nyblivna annonsörerna får 140.000 kronor i budget och använda Skys plattform AdSmart för att dra igång sina 30-sekunders reklamfilmer. Även Shutterstock är med på grejen och låter annonsörerna använda deras bibliotek för både bild, video och musik.

We want to help our nation’s SMEs where possible by giving access to highly relevant audiences via AdSmart totally for free. We know that although there are economic slowdowns, people are still spending money and we want to help brands connect to these audiences. This initiative is about giving businesses confidence in advertising and their ability to succeed no matter the situation, kommenterar representant från Sky Media.

På Dagensanalys.se skriver vi för alla som jobbar med digitala medier och digital marknadsföring. Vi plockar upp trender, skriver om nyheter och delar våra tips och idéer. Häng med genom att läsa Dagensanalys.se!

RELATERADE NYHEER
Snapchat lanserar Lens Web Builder