Keymetrics

SurveyMonkey trycker ned gaspedalen med nya funktioner

SurveyMonkey tänker inte sitta still under dessa tider utan passar istället på att både rekrytera nya toppchefer och lansera nya funktioner för testning.

Först om rekryteringarna

Karen Budell har fått rollen VP för Brand marketing, Gary Fuges är numera VP för Investor relations och Amit Sethi är kort och gott VP för Data. Själv ger jag tummen upp för den sista titeln ”VP för Data” då den är lika kort och meningslös som många andra titlar där ute.

Nu till de nya funktionerna

Om du jobbar i ett innovativt företag vill du ofta först testa dina idéer, tjänster och produkter innan de lanseras på marknaden. Eller låt mig skriva – hoppas du testar dina innovationer innan du lanserar dem. För sanningen är ju den att allt för ofta tror vi så mycket på vår ’briljanta’ idé att vi gärna hoppar över just testfasen.

SurveyMonkey vill i alla fall göra testningen enkel genom att ge dig tillgång till vad de kallar Expert Solutions. I paketet får du tillgång till verktyg för testning och en global databas av respondenter.

Allt det här kan du testa

  • Product Concept Analysis
  • Packaging Design Analysis
  • Ad Creative Analysis
  • Video Creative Analysis
  • Brand Name Analysis
  • Logo Design Analysis
  • Messaging & Claims Analysis

”With our new Expert Solutions, you can feel confident that your results will come back in record time – in minutes vs. months – and are backed by expert survey methodology fueled by our SurveyMonkey Audience panel so you can customize your research and target the exact audience you need to collect quality data,” förklarar SurveyMonkey.

Så, bara att börja testa då?

Här kan du läsa mer.

På Dagensanalys.se skriver vi för alla som jobbar med digitala medier och digital marknadsföring. Vi plockar upp trender, skriver om nyheter och delar våra tips och idéer. Häng med genom att läsa Dagensanalys.se!

RELATERADE NYHEER
“Smidig betalning online kritisk för mediehusens överlevnad”