Keymetrics

NTM väljer Litium för sin e-handelssatsning

NTM har valt Litium som plattform för sin nya e-handelssatsning.

Kärnan i NTM är de lokala mediehusen och med fler än 19 titlar knutna till sig verkar koncernen i Östergötland, Småland, Sörmland, Uppland, Norrbotten och på Gotland. Mot denna bakgrund satsar NTM nu på e-handel som värnar om det lokala med fokus på lokala samarbeten.

Som e-handelsaktör har vi flera starka fördelar eftersom mycket av det som krävs för att lyckas redan finns på plats. Som mediebolag arbetar vi redan datadrivet genom att vi analyserar vad våra besökare läser. På samma sätt vill vi jobba datadrivet med vår produktförsäljning. De sajter som tillhör NTM-koncernen utgör en stark digital försäljningskanal, med omkring 1,4 miljoner unika besökare per vecka. Vi äger även ett distributionsnätverk som når fler än 750 000 hushåll i Sverige. Det innebär att vi kan erbjuda ett miljövänligt och kostnadseffektivt leveranssätt där vi samdistribuerar paket med morgontidningar och drar nytta av befintliga funktioner, kommenterar Anna Philipson Bergman är produktchef på NTM och ansvarar för att utveckla affärsområdet e-handel.

Litiums vd Patrik Settlin gläds åt samarbetet och betonar möjligheterna:

Vi utmanas och drivs framåt genom samarbeten med kunder som har nya idéer och som ständigt utvecklar de tjänster som de erbjuder sina kunder. NTM är ett bra exempel på företag som ser möjligheter i förändring och som genom innovation både skapar nya intäktsmöjligheter och bidrar till ett mer hållbart samhälle. Vi är stolta över att kunna bidra till deras framåtlutade vision om en lokal och samtidigt fullt skalbar digital handel.

På Dagensanalys.se skriver vi för alla som jobbar med digitala medier och digital marknadsföring. Vi plockar upp trender, skriver om nyheter och delar våra tips och idéer. Häng med genom att läsa Dagensanalys.se!

RELATERADE NYHEER
”Köpen i TV har inte varit så här låga sedan 2010”