Keymetrics

Netflix tokökar världen över men i Sverige står det still

Netflix ökar antalet abonnenter världen över men i Sverige står siffrorna still.

Igår avslöjade Netflix sina senaste siffror. Aktien sköt i höjden efter att streamingtjänsten ökat antalet abonnenter med 300 procent. Från en prognos om 5 miljoner blev det 15 miljoner abonnenter.

Men i Sverige står streamingjätten still med 2,1 miljoner svenska hushåll. Trots det är det otroligt att man lyckats locka så många då vi endast har 4,7 miljoner hushåll i vårt avlånga land.

Mediavision har gjort en analys som de sammanfattar så här:

According to Mediavision’s latest data Netflix’s penetration among Swedish households has shown no substantial growth in 2019 – and the trend continues in Q1 2020. Approximately 2.1 million Swedish households subscribed to Netflix in Q1 2020, which is more or less the same amount as in Q1 2019. Whereas Netflix’s global subscriber base grows, the Swedish market shows clear signs of maturity.

Increased stacking, which means that households take up more services, is another indication of market maturity. More and more subscribers are also sharing services with other households. In the soon to be released Q1 analysis, Mediavision can see that this factor is growing strongly during the last weeks of March. This means that SVOD services reach more households, though they may not get paid for it. This may very well be a breeding ground for continued growth, if the online services in the future choose to have less generous sharing rules.

På Dagensanalys.se skriver vi för alla som jobbar med digitala medier och digital marknadsföring. Vi plockar upp trender, skriver om nyheter och delar våra tips och idéer. Häng med genom att läsa Dagensanalys.se!

RELATERADE NYHEER
Tips på kurser: Bli en fena på SEO, onlineannonsering och mer