Keymetrics

IAB tar fram en gemensam ordlista för allt inom sälj, mätningar och effekt

IAB Europe har genom intervjuer med chefer i olika internetbefattningar tagit fram en ordlista som ska samla branschen.

Att förstå vad den andra säger är nyckel till all kommunikation (såklart) och här vill IAB Europe göra en skillnad genom att lansera ett gemensamt språk för alla som jobbar med nätet.

Gemensam syn av annonseffekter, mätningar, media, varumärke och sälj hamnar under paraplynamnet Digital Advertising Effectiveness Measurement Framework.

As most research companies use different definitions and methodologies, it can be confusing for stakeholders to understand what research they should undertake to measure their advertising effectiveness and be able to compare like with like. We believe a common ’lingua franca’ and set of standards, as proposed within our framework, will remove this fragmentation and help accelerate more investment and understanding of digital advertising research, kommenterar IAB Europe till DRNO.

Du kan ladda ned och läsa allt här.

På Dagensanalys.se skriver vi för alla som jobbar med digitala medier och digital marknadsföring. Vi plockar upp trender, skriver om nyheter och delar våra tips och idéer. Häng med genom att läsa Dagensanalys.se!

RELATERADE NYHEER
Comviq och Comhem samarbetar om att få fler kunder