Keymetrics

Här är Strategy Awards blytunga jury för 2020

Strategy Awards 2020 jury är utsedd och består av 40 marknadsförare och reklamskapare.

Strategy Awards belönar strategiska vägval bakom lösningar som gett framgång och skiljer sig på flera sätt från andra tävlingar. Ett är att alltid välkomna tillbaka ett antal ledamöter från tidigare jurybedömningar, i år 12 stycken, för att på bästa sätt överföra kompetens och erfarenhet.

Jurybedömningarna genomförs i två steg. Först i en individuell bedömning ”på kammaren” som avgör vilka bidrag som nomineras. Därefter träffas juryn för att utse vinnarna. I det mötet, som i år hålls online, är man välkommen att delta två år i rad.

Miljöerna vi kommunicerar i blir allt mer komplexa och utmanande. Därför behöver företag orkestrera täta och produktiva samarbeten mellan byråer och konsulter med kompletterande kunskap. Fler personer och kompetenser behöver vara delaktiga i det strategiska arbetet för att hålla riktningen och samtidigt optimera utifrån de förutsättningar som gäller. Och de ändras ju löpande, säger Thomas Gibson som står bakom tävlingen.

2020-års jury för Strategy Awards

Thomas Gibson, (Ordförande) Kommunikationsdirektör, Stockholm Exergi
Andreas Gunberg, Brand Strategist, Around you
Anna Romson, Creative Director, Cogscreative
Annika Carstedt, vd/Strateg, Ruth
Axel Munkeby, Brand Manager, Leo Vegas
Carl Ronander, Head of Brand, Mentimeter
Casper Broomé, Planner, King
Christoffer Svanberg, Chief Communication Officer, Node Pole
Clara Lindholm, Senior Planner, ANR BBDO
Emma Thorp, vd, Scream
Erika Fondin, Senior Strategist, MC Saatchi
Gustaf Sehlstedt, vd, Le Bureau
Gustav Egerstedt, Creative Director, FdL
Joakim Kempf, vd, Chimney
Jonas Sevenius, Business Director, Jung
Jonas Sjöström, Strategy Director, Familjen
Kaisa Fexe, CMO, Bank-ID
Karin Olsson, Business Area Manager Insight, We are More
Lars-Göran Uddman, Strateg
Lena Israelsson, Insight Director, PhD
Lennart Schultz, Kommunikationschef, Reitan Group
Leon Phang, Nordic Planning Director, The&Partnership
Lukas Rose, Senior Planner, Nord DDB
Mark Robinson, Head of Marketing Communications & Branding, Lantmännen
Martin Agebrandt, Brand Director, Folksam
Nico Hasselström, vd, Massfluencer
Peter Fjäll, Creative Director
Petter Ödéen, Creative Director, The Baby Shop Group
Ronja Boije, Analyst, Prime Group
Sara Forssberg, Marketing Consultant
Sofia Bleiweiss, Planner, INGO
Stefan Saviano di Grado, Insight Manager, DNA Media
Sten Andersen, Chief of Innovation, ATG
Tero Marjamäki, Kommunikationschef, Blocket
Thomas Backteman, Kommunikationsstrateg
Tobias Brandt, Director of Strategy, Perfect Fools
Tomas Lundgren, Senior Strategy Officer, Mindshare
Tommy Lindgren, vd/strateg, Zellout
Ulf Hermansson Samell, CMO, Cabonline
Ulrika Sohtell, Account Director, Cordovan
Urban Gyllström, vd, Gyllström
Veronica Foberg Gustafsson, Kommunikationschef, FTI
Zeke Tastas, Creative Director, River

På Dagensanalys.se skriver vi för alla som jobbar med digitala medier och digital marknadsföring. Vi plockar upp trender, skriver om nyheter och delar våra tips och idéer. Häng med genom att läsa Dagensanalys.se!

RELATERADE NYHEER
Gunilla Asker blir vd på produktbolaget Edge