Keymetrics

Eva-Lotta Laurin blir ny marknadschef på Mynewsdesk

Eva-Lotta Laurin
Bild: Mynewsdesk

Eva-Lotta Laurin kommer närmast från rollen som CMO på Bannerflow. Eva-Lotta har tidigare arbetat som Head of Marketing i Norden på Salesforce och som VD för SWEDMA (Swedish Data & Marketing Association).

“För mig som kommunikationsnörd är Mynewsdesk ett otroligt spännande företag och roligt varumärke att arbeta med. Den rådande situationen med covid-19 innebär stora utmaningar för de allra flesta företag, och just nu ser vi att många av våra kunder kommunicerar mycket – och de kommunicerar väl. Det ska vi fortsätta att hjälpa dem med, då god kommunikation och PR är viktigare än någonsin”, säger Eva-Lotta Laurin.

Eva-Lotta fyller rollen efter Jonathan Bean, som lämnade Mynewsdesk efter tio år på bolaget under förra året.

“Vi är otroligt glada att välkomna Eva-Lotta till Mynewsdesk! Lotta har en lång meritlista när det kommer till att leda marknads- och kommunikationsteam i SaaS-bolag för att driva utveckling och tillväxt. Hon kommer att spela en nyckelroll för Mynewsdesk framåt, kommenterar Polly Hussain, Chief Commercial Officer på Mynewsdesk.

Eva-Lotta tillträdde sin nya roll den sjätte april.

På Dagensanalys.se skriver vi för alla som jobbar med digitala medier och digital marknadsföring. Vi plockar upp trender, skriver om nyheter och delar våra tips och idéer. Häng med genom att läsa Dagensanalys.se!

RELATERADE NYHEER
”Linjär-tv kommer helt att ha dött ut redan om tio år”