Keymetrics

Dagens Analys ändrar om på redaktionen – fler chefsbefattningar

Som Affärsvärlden berättade för Dagens Media har även Dagens Analys möblerat om på redaktionen.

Till redaktionschef utses Mikael, som efterträder Mikael som numera är biträdande redaktör. Till analyschef tillsätts kollegan Mikael som rapporterar till redaktionschefen som också får rollen som annonschef. Bildchef är fortsatt Mikael som även har det kreativa ansvaret för tidningens layout.

Tidigare testade vi med att ha en redaktör för tidningen och en för nyhetsbrevet, men efter några veckor kände vi att det inte var den allra bästa lösningen, kommenterar Mikael.

Vad händer nu när nyhetsbrevet tagit paus?

Vi är väldigt få som är lika viktiga. Vi funderar inte så mycket över tjänstebenämningarna, men samtidigt så vill alla ha sina titlar på LinkedIn, avslutar Mikael.

Meh sluta nu – vad är det här?

Såklart skojar den här artikeln om att titlar på något sätt gör det vi gör mer viktigt. Idag har den där chefstiteln verkligen tappat värde då personer som inte ansvarar över någon annan än sig själva får den. Det är hög tid att vi droppar övertitlandet.

På vissa arbetsplatser har jag också märkt att man får en chefstitel som kompensation istället för en löneökning, när personen får fler arbetsuppgifter. Whats up with that?

 

På Dagensanalys.se skriver vi för alla som jobbar med digitala medier och digital marknadsföring. Vi plockar upp trender, skriver om nyheter och delar våra tips och idéer. Häng med genom att läsa Dagensanalys.se!

RELATERADE NYHEER
Tips på kurser: Bli en fena på SEO, onlineannonsering och mer