Keymetrics

Schibsted lanserar Swadd i sina displayformat

Swadd

I dagarna lanserar Schibsted nya plug-in tekniken Swadd i sina displayformat. Tester visar att annonser som applicerar Swadd i genomsnitt ses i hela 17 sekunder.

Tekniken ger även interaktion samt en kvittens på att konsumenterna har förstått annonsörens kommunikation. Allt sker direkt i annonsen och annonsören betalar först när reklambudskap både nått fram och är förstått.

För oss på Schibsted passar detta perfekt. Det ligger i vårt DNA att alltid tänka nya lösningar och teknik för att skapa värde för våra läsare och annonsörer. Det har varit ett väldigt snabbfotat samarbete med Swadd i implementeringen av den här nya tekniken i våra system, säger Jane Westermark.

Swadd som teknik implementeras som ett plug-in och extralager på annonsen och fungerar som ett mini-quiz. Läsaren får en fråga vad annonsen handlar om och vid rätt svar belönas man med monetär ersättning och ett glatt animerat ansikte. Ersättningen fylls på direkt i läsarens Swadd-plånbok och kan användas för inköp av olika presentkort. Är man inte Swadd-medlem blir man detta väldigt enkelt direkt i bannern.

Vi är väldigt glada att få springa hand i hand med Schibsted i den här lanseringen. Även om Swadd framöver kommer att vara tillgängligt för alla mediehus har det varit både roligt och lärorikt att implementera Swadd för första gången tillsammans med Schibsted, säger Tommy Gottberg, medgrundare av Swadd.

På Dagensanalys.se skriver vi för alla som jobbar med digitala medier och digital marknadsföring. Vi plockar upp trender, skriver om nyheter och delar våra tips och idéer. Häng med genom att läsa Dagensanalys.se!

RELATERADE NYHEER
ESOMAR drar igång TV