Keymetrics

Så här mycket spenderar den största annonsören på Instagram

Om du vill jämföra dina egna investeringar på Instagram med varumärket som öser in mest av alla ska du fortsätta läsa.

Kartläggningen är med annonsörer från USA och Kanada.

Analysföretaget Instascreener har kartlagt hur mycket olika varumärken spenderar på plattformen. Och den som trumfar alla är varumärket Fashion Nova som spenderade 400 miljoner kronor förra året på Instagram med influencer marketing.

Fashion Nova har i skrivande stund 17,4 miljoner följare på Instagram och är känd för att ha kändisar med på sina bilder. Kylie Jenner är en av dessa och hon tar i snitt 12 miljoner kronor för att vara med i en annons på Instagram.

I nedan post skriver Jenner ”I could buy designer but this @FashionNova fit 🎶”

 

Visa det här inlägget på Instagram

 

“I could buy designer but this @FashionNova fit” 🎶

Ett inlägg delat av Kylie 🤍 (@kyliejenner)

På Dagensanalys.se skriver vi för alla som jobbar med digitala medier och digital marknadsföring. Vi plockar upp trender, skriver om nyheter och delar våra tips och idéer. Häng med genom att läsa Dagensanalys.se!

RELATERADE NYHEER
Kraftigt ras för medieinvesteringarna