Keymetrics

PodMe har tagit in 21 Msek – vill ta podcastunderhållningen till nästa nivå

Med Schibsted som partner och huvudinvesterare, storsatsar PodMe på att ytterligare förbättra sitt premiumerbjudande och fortsätta sin snabba tillväxt.

Vi har förmånen av att vara i ett av de marknadssegment som står sig väl i rådande corona-kris och vi är givetvis tacksamma för investerarnas förtroende. Att nu kunna satsa ännu mer på våra kreatörer och ge våra lyssnare riktigt bra podcastunderhållning känns fantastikt, säger Johan Strömberg VD och grundare av PodMe i ett pressmeddelande.

Pontus Ogebjer, investeringschef på Schibsted och styrelsemedlem i PodMe säger:

PodMe har på kort tid bevisat sin affärsmodell inom podcasts. Detta i kombination med att det finns strategiska synergier med många andra Schibsted-bolag gör PodMe till ett väldigt intressant bolag som vi tror mycket på, säger Pontus Ogebjer på Schibsted.

PodMe erbjuder en prenumerationsmodell där lyssnarna betalar för att få tillgång till reklamfria, exklusiva avsnitt och podcasts. Tjänsten lanserades i slutet av 2017 och har på kort tid vuxit kraftigt och attraherat populära podcasttitlar såsom Rättegångspodden, En Mörk Historia och Mordpodden. Utöver samarbetet med etablerade titlar växlar PodMe även upp utvecklingen av egna originaltitlar.

Johan Strömberg, fortsätter:

Vi är ständigt på jakt efter de bästa podcastidéerna och samarbetar med de flesta av branschens talangfulla produktionsbolag för att berika podcastunderhållningen med nya spännande titlar, säger Johan Strömberg VD och grundare av PodMe i ett pressmeddelande.

På Dagensanalys.se skriver vi för alla som jobbar med digitala medier och digital marknadsföring. Vi plockar upp trender, skriver om nyheter och delar våra tips och idéer. Häng med genom att läsa Dagensanalys.se!

RELATERADE NYHEER
5 största lojalitetsprogrammen i Norden