Keymetrics

ÖoB lanserar nytt reklamkoncept som inspirerats av The Office

Öob kampanj The Office

ÖoB lanserar idag sitt nya reklamkoncept ”Smart, roligt, billigt”. Reklamfilmerna, som är inspirerade av det klassiska sitcomformatet och storfavoriten The Office, är skapade av reklambyrån Tillsammans ihop med FLX och Måns Herngren.

ÖoB har en mycket stark lågprisposition och är pionjären inom lågpris i Sverige. Med det nya konceptet bevarar vi vårt arv – att erbjuda smarta, roliga och billiga produkter. Vi vet också att vårt varumärke är starkt kopplat till humor, det är något vi tagit fasta på i det nya konceptet, säger Fredrik Johanson, kommersiell chef på ÖoB.

Veckans Pall kommer lastad

Alla filmer avslutas med att veckans pall kommer lastad med aktuella produkter. Veckans pall, som speglar den stora volymen och det låga priset, blir ett återkommande inslag i kommunikationen.

Förutom filmerna och veckans pall adderas grafiska element och en mängd andra stöd för konceptet. Smart, roligt, billigt blir en kommunikativ verktygslåda som tas ut i varuhusen, på hemsidan, i veckobladen, i SoMe och CRM-kanaler.

ARBETSGRUPP

Beställare: Fredrik Johanson, kommersiell chef ÖoB, Monika Gustavsson, reklamchef Öob
Reklambyrå: Tillsammans Sthlm
Kundansvarig: Johan Falk
AD: Emil Oldberg
Copy: Mattias Manitski
Kreatör: Carl Henrik Wretman
Operativ projektledare: Åsa Candle
Produktionsbolag: FLX
Regi: Måns Herngren
Exekutive Producent: Therese Pettersson
Producent: Johan Gabous
Produktionsledare: Martin Grimlund / Nathalie Bergdahl
DOP: Henrik Stenberg
Scenografi: Jovanna Remaeus
Kostym: Madde Thor
Klippare: Robin Siwe
Post: The Line
Produktionsbolag taktiska filmer: Kompis Film
Regi: Clas Lundin

På Dagensanalys.se skriver vi för alla som jobbar med digitala medier och digital marknadsföring. Vi plockar upp trender, skriver om nyheter och delar våra tips och idéer. Häng med genom att läsa Dagensanalys.se!

RELATERADE NYHEER
Vilken MarTech kan du inte leva utan?