Keymetrics

LRF Media satsar på Paid Social

Trendflow

I slutet av förra året förvärvade LRF Media SEO-byrån Brath för att stärka upp den digitala kompetensen och kunderbjudandet. Sedan tidigare finns kommunikationsbyrån Brid Agency inom mediehuset. Nu går LRF Media in i ett strategiskt samarbete med Facebook-byrån TrendFlow.

TrendFlow startades av Alexander Vas, Erik Skoglund och Christopher Jaballah 2019 och är helt inriktade på annonsering på Facebook och Instagram. Idag är man sju personer och har kontor i Stockholm och London.

Vi på TrendFlow är supertaggade på att ingå i det här samarbetet! Vi ser fram mot ett givande samarbete med både nytta för LRF Media och deras kunder och en möjlighet för oss att växa och ta del av lärdomar som vi inte hade kunnat finna på egen hand, säger Alexander Vas, VD på TrendFlow.

För Brath innebär samarbetet en möjlighet att snabbare kunna möta upp efterfrågan från kunderna när det gäller paid social. Magnus Bråth på Brath säger:

Att snabbt kunna skala upp vårt erbjudande med vass kompetens är mycket bra för oss och våra kunder. Det har alltid varit viktigt för oss att hitta tjänster som verkligen levererar och det har vi gjort här.

Linda Segerblom som är VD på kommunikationsbyrån Brid Agency och som redan sett värdet av nya systerbolaget Brath, ser samarbetet med TrendFlow som ett naturligt steg.

Vi tror på kraften i riktigt bra idéer och berättelser i kombination med smart spridning. Att vi nu får tillgång till gedigen kompetens inom digital spridning i koncernen är därför oerhört värdefullt för oss och våra kunder.

Samarbetet med TrendFlow innebär att LRF Media får en mer komplett palett av kompetens och tjänster att erbjuda företagskunderna som vill nå ut till målgrupperna.

Efterfrågan på digital marknadsföring ökar och våra kunder ser ett stort värde i att vi kan erbjuda starka varumärken och kanaler tillsammans med strategisk kommunikation och expertis för distribution på Google och Facebook. Vi är imponerade av den kompetens och det driv som teamet på TrendFlow visar upp, säger Johan Svensson, Affärsutvecklingschef på LRF Media.

På Dagensanalys.se skriver vi för alla som jobbar med digitala medier och digital marknadsföring. Vi plockar upp trender, skriver om nyheter och delar våra tips och idéer. Häng med genom att läsa Dagensanalys.se!

RELATERADE NYHEER
Varför används inte smarta högtalare för marknadsföring?