“LinkedIn för Influencers” expanderar till Tyskland och Italien

Mysocial som är ett “LinkedIn för Influencers” satsar på en europeisk expansion där Tyskland och Italien är de första marknaderna bolaget ska etablera sig i.

Tidigare i år så lanserades Mysocial i Sverige. Enligt egna siffror från bolaget har 34 procent av svenska influencers på Instagram och YouTube med över 10.000 följare anslutit sig till Mysocial.

Vi är superglada över responsen Mysocial har fått i Sverige. Nu ska Mysocial ta mer marknadsandelar i Europa där Tyskland och Italien är de första marknaderna vi kommer etablera oss i, säger VD och medgrundare Mustafa Alfredji

Data från Mysocial’s index visar antalet influencers som finns i Sverige, Norge, Finland, Danmark och Tyskland.

Enligt Mustafa Alfredji så anses Skandinavien som en liten marknad:

Idag finns runt 18 000 influencers i Skandinavien som har över 10 000 unika fans. Jämför vi det med Tyskland så finns 35 600 influencers och i Italien finns det 45 800 i vår målgrupp. Mysocial’s riktiga potential finns utanför Skandinaviens gränser.


Karlssons Textbyrå. Vi skriver pressmeddelanden, blogginlägg, On-page-SEO och fler texter.