Keymetrics

Columbia Roads når 100 miljoner kronor – ökning med 56 procent

Columbia Road, en byrå inom digital försäljning med kunder inom såväl B2C och B2B, firade att man ökat förra årets nettoomsättning med 56 procent till 100 miljoner kronor varav närmare 8 miljoner av dessa som från den nystartade svenska satsningen.

Företaget som startade sin resa i Sverige under föregående år sysselsätter redan över tio konsulter på den svenska marknaden. Under 2020 siktar man på att fördubbla den siffran för att möta efterfrågan.

Columbia Roads jobbar för att öka företags konkurrenskraft inom digital försäljning och marknadsföring. Vi är mycket nöjda med förra årets tillväxt som främst kommer från att utforma och bygga funktioner för digital försäljning, inklusive e-handel, olika marknadsföringsteknologiska lösningar samt growth hacking.” säger Lauri Eurén, Country Manager, Sverige.

Vårt mål är att fortsätta en lönsam tillväxt genom att gå mot mer av ett helhetserbjudande inom digital försäljning. Vi kan idag tala om en transformation av våra kunders hela försäljningsverksamhet, där vi tillhandahåller omfattande tjänster relaterade till organisatoriska förändringar, försäljningsstrategier och marknadsföringstekniska lösningar” säger Sirkka-Liisa Rotinen, Koncernchef för Columbia Road Group.

På Dagensanalys.se skriver vi för alla som jobbar med digitala medier och digital marknadsföring. Vi plockar upp trender, skriver om nyheter och delar våra tips och idéer. Häng med genom att läsa Dagensanalys.se!

RELATERADE NYHEER
Nu får det vara nog tycker Youtube som lanserar TikTok-utmanare