Keymetrics

Så många svenskar når TV-husen

Enligt MMS senaste Trend & Tema-rapport så når SVT med sina olika TV-kanaler och onlinetjänster 80% av svenskarna under en vecka, TV4 når 74%, Nent 56% och Discovery når 43% av svenskarna mellan 9-99 år.

”Tittandet på Linjär-TV når fortfarande flest människor, även om vi ser att trenden är nedåtgående. Samtidigt ökar tittandet på de olika onlinevideotjänsterna för varje år som går och en betydande del av de olika mediehusens totala veckoräckvidd kommer från tittandet på deras onlinevideotjänster,” skriver MMS i sitt pressmeddelande.

Trend & Tema publiceras 4 gånger per år och bygger på 3000 telefonintervjuer i åldersspannet 9-99 år.

På Dagensanalys.se skriver vi för alla som jobbar med digitala medier och digital marknadsföring. Vi plockar upp trender, skriver om nyheter och delar våra tips och idéer. Häng med genom att läsa Dagensanalys.se!

RELATERADE NYHEER
Fler väljer att betala för sin underhållning